Wakacyjny kurs rysunku i malarstwa dla dzieci

Trwają zapisy na bloki wakacyjne. Osoby, które uczą się już w naszej szkole mogą kontynuować zwykłe zajęcia rejsowe bądź skorzystać z proponowanych warsztatów rysunkowych i malarskich. Bloki wakacyjne są kursami intensywnymi z użyciem wybranej techniki/ tematyki.

KURSY WAKACYJNE DLA DZIECI 8-11 LAT I MŁODZIEŻY 12-15 lat

Dla najmłodszych i młodzieży przygotowaliśmy specjalne warsztaty, na których można realizować wybraną przez siebie tematykę. Najważniejsze, żeby uczeń czerpał radość z tworzenia, dlatego dla miłośnika projektowania ogrodów zaproponujemy Program Architekt Krajobrazu, a miłośniczce kreskówek pokażemy jak narysować własnego bohatera w oparciu o zasady rysowania twarzy i całej sylwetki. Oprócz tematów związanych z rysunkiem i malarstwem przygotowaliśmy szereg zajęć, na których będzie można m.in. zaprojektować własną grę planszową, czy też wykonać bębenek chiński przy użyciu sznurka, kleju i papieru. W każdym tygodniu odbywa się 5 spotkań poświęconych danej dziedzinie. Planowane są również plenery.

W naszej ofercie, poza zwykłymi pakietami dostępnymi w cenniku na naszej stronie głównej do wyboru są bloki dla grup w przedziale wiekowym 8-11 lat ( zajęcia od 9.00 do 12.00, ale można zdecydować się na wersję zajęć trwających 4h i wówczas cennik jak dla grupy 12-15 lat):
- blok wakacyjny na 4 spotkania – 240 zł (4 x 3h) bądź 280 zł (4 x 4h)
- blok wakacyjny na 5 spotkań – 300 zł (5 x 3h) bądź 350 zł (5 x 4h)
- blok wakacyjny na 6 spotkań – 350 zł (6 x 3h) bądź 400 zł (6 x 4h)
- blok wakacyjny na 8 spotkań – 450 zł (8 x 3h) bądź 520 zł (8 x 4h)
- blok wakacyjny na 10 spotkań – 550 zł (10 x 3h) 620 zł (10 x 4h)

Bloki dla grup w przedziałach wiekowych 12-15 lat:
- blok wakacyjny na 4 spotkania – 280 zł (4 x 4h)
- blok wakacyjny na 5 spotkań – 350 zł (5 x 4h)
- blok wakacyjny na 6 spotkań – 400 zł (6 x 4h)
- blok wakacyjny na 8 spotkań – 520 zł (8 x 4h)
- blok wakacyjny na 10 spotkań – 620 zł (10 x 4h)

Każdy z bloków należy wykorzystać w trakcie trwania turnusów. Nie trzeba brać udziału we wszystkich zajęciach zaplanowanych w danym programie. Istnieje opcja zapisania się np. na trzy zajęcia z danego turnusu pod warunkiem, że zachowa się odpowiednią kolejność np. nie można zapisać się na trzecie zajęcia z programu Artysta, bo podczas pierwszych i drugich zajęć uczeń musi nauczyć się odmierzania i kadrowania (chyba, że kursant już to potrafi to może przeskoczyć dwie pierwsze lekcje). Daty spotkań ustalane są indywidualnie z prowadzącą w ramach dostępnych miejsc w grupie. Wszystkie zajęcia będą się odbywać od pn do piątku od 9.00 do 13.00. Ze względu na Covid w każdej grupie przewidziane jest maksymalnie 10 miejsc (minimalna liczba osób potrzebna do utworzenia grupy wynosi 4 osoby). Podczas każdego turnusu możliwy jest wybór jednego z 2 bądź 3 programów.

Dokonanie opłaty jest podjęciem decyzji o zapisaniu się czyli po uregulowaniu płatności zapewnia się miejsce w grupie i udział w zajęciach.
Płatności należy dokonać na nr rachunku:
29 1140 2004 0000 3502 7799 4224
Odbiorca: Awangarda Szkoła Rysunku i Malarstwa
Nyska 61a/323
50-505 Wrocław
W tytule: imię i nazwisko kursanta, blok, turnus np. Anna Kowalska, 10 spotkań, turnus I, III, V

OPISY PROGRAMÓW:

ARTYSTA
Dla programu Artysta zostaną przedstawione zasady rysowania martwej natury, twarzy i całej sylwetki ludzkiej.

1 LEKCJA - seria ćwiczeń do odmierzania proporcji, szkice linearne
2 LEKCJA - odmierzanie przy zastosowaniu odpowiedniego kadru i kompozycji, zapoznanie z trójpodziałem i złotym podziałem, szkice linearne
3 LEKCJA - martwa natura ze światłocieniem i walorem (odwzorowanie różnych faktur)
4 LEKCJA - studium twarzy (3 ujęcia- na wprost, profil, 3/4), rysunek linearny
5 LEKCJA - studium twarzy z zastosowaniem światłocienia i waloru
6 LEKCJA - studium męskiej i kobiecej sylwetki ( po 3 ujęcia- przód, profil, tył), rysunek linearny
7 LEKCJA - studium męskiej i kobiecej sylwetki ze światłocieniem i walorem + projektowanie stroju
8 LEKCJA - ilustracja z człowiekiem w roli głównej
9 LEKCJA - ilustracja z człowiekiem w roli głównej
10 LEKCJA - ilustracja z człowiekiem w roli głównej

RYSOWNIK KOMIKSÓW
Program Projektant komiksów został tak opracowany, żeby każdy na 4 ostatnich zajęciach z cyklu mógł zaprojektować wymyślony przez siebie komiks. Tworząc głównych bohaterów i otoczenie uczeń nie tyko dobrze się bawi, ale i edukuje, ponieważ uczy się przedstawiania złożonych historii i pojęć przy użyciu obrazów i dialogów.

1 LEKCJA - scenariusz komiksu, szkic pierwszego komiksu w oparciu o wytyczne do fabuły
2 LEKCJA - szkic głównego bohatera z uwzględnieniem różnych nastrojów i min w celu wzbogacenia jego osobowości, szkic pozostałych postaci
3 LEKCJA - zaprojektowanie komiksu z użyciem zaprojektowanych dzień wcześniej bohaterów w oparciu o podaną fabułę
4 LEKCJA - komiks z wykorzystaniem różnych ujęć perspektywicznych (perspektywa z lotu ptaka, z punktu widzenia człowieka, perspektywa żabia)
5 LEKCJA - zaprojektowanie własnego komiks

PORTRECISTA
Portrecista to program przygotowany z myślą o osobach, które lubią rysować portrety i zwierzęta

1 LEKCJA - studium twarzy na wprost linearnie ołówkiem, portret kobiety w technice węgla
2 LEKCJA - studium twarzy (profil, linearnie), portret mężczyzny (profil) w technice węgla
3 LEKCJA - studium twarzy na 3/4 linearnie, portret dziewczyny na 3/4 w technice ołówka
4 LEKCJA - portret kota w dowolnej technice
5 LEKCJA - portret dowolnego zwierzaka w dowolnej technice

PROJEKTANT GIER
Projektant gier to seria tematów poświęconym projektowaniu gier od koncepcji na planszówkę po concept art'y do gier komputerowych (projektowanie środowiska gry i jego bohaterów).

1 LEKCJA - zaprojektowanie własnej planszówki i spisanie zasad gry (pod koniec zajęć uczniowie zagrają w wymyślone przez siebie gry)
2 LEKCJA - zaprojektowanie głównego bohatera w postaci stwora
3 LEKCJA - zaprojektowanie pozostałych bohaterów gry z uwzględnieniem kostiumów i atrybutów
4 LEKCJA - środowisko gry
5 LEKCJA - środowisko gry

ARCHITEKT
Architekt to program, który dzięki interesującej tematyce wprowadzi kursanta w świat perspektywy. Naukę rysowania w perspektywie powinno zaczynać się od rysowania brył, dlatego merytoryczne treści zostały wplecione do poszczególnych tematów. Przykładowo podczas rysowania latarni uczeń nauczy się rysować walec w perspektywie z punktu widzenia człowieka przy zastosowaniu odpowiedniej wielkości elips:) Dodatkowo przy każdym temacie każdy może puścić wodze fantazji i w ramach na przykład otoczenia dorysować coś od siebie korzystając z pomocy prowadzącej.

1 LEKCJA - morze + latarnia morska
2 LEKCJA - las + domek na drzewie
3 LEKCJA - góry + schronisko górskie + świstak
4 LEKCJA - uliczka arabska + wielbłąd / osioł
5 LEKCJA - dom jednorodzinny
6 LEKCJA - jezioro + pomost + żaglówki
7 LEKCJA - plac zabaw rysowany na żywo podczas pleneru (jeśli pogoda dopisze, jeśli nie to zajęcia odbędą się w pracowni)
8 LEKCJA - papieroplastyka, bębenek chiński albo nauka rysowania martwej natury (do wyboru przez kursanta)
9 LEKCJA - wnętrze pokoju + kot/pies siedzący na dywanie
10 LEKCJA - Aquapark

ARCHITEKT KRAJOBRAZU
Podczas realizacji programu Architekt Krajobrazu nasi kursanci nauczą się rysować różne krajobrazy z użyciem trzech technik: ołówka, kredek i markerów. Nasi rysownicy zapoznają się również z podstawowymi zasadami perspektywy, kompozycji itp.

1 LEKCJA - las + strumyk + dzik
2 LEKCJA - góry + drogowskazy na szlaku górskim + kozica
3 LEKCJA - jezioro + osoba płynąca kajakiem + łabędź + sitowie
4 LEKCJA - ogród przydomowy + altanka + pies/ kot
5 LEKCJA - rysunek w plenerze ( jeśli pogoda dopisze, w przeciwnym razie zajęcia odbędą się w pracowni i tematem zajęć będzie plac miejski z fontanną)

MALARZ
Na dobre malarstwo składa się wiele czynników - celne uderzenia pędzla, umiejętne mieszanie kolorów, stosowanie światłocienia, waloru, znajomość perspektywy powietrznej, czujność obserwacji itp. Wszystkie tematy malarskie zostaną wcześniej ustalone razem z uczniem (można zaproponować własny temat np. portret psa, bukiet kwiatów, krajobraz, abstrakcję, martwą naturę itp.)

1 LEKCJA - koło barw, ćwiczenia z mieszania kolorów, kompozycja płaska
2 LEKCJA - temat wybrany przez kursanta
3 LEKCJA - temat wybrany przez kursanta
4 LEKCJA - temat wybrany przez kursanta
5 LEKCJA - temat wybrany przez kursanta

I Turnus 01.07-12.07

ARTYSTA/ RYSOWNIK KOMIKSÓW/ PORTRECISTA (do wyboru)

II Turnus 13.07-24.07

ARCHITEKT/ PORTRECISTA/ RYSOWNIK KOMIKSÓW (do wyboru)

III Turnus 27.07- 31.07

PROJEKTANT GIER/ RYSOWNIK KOMIKSÓW/ PORTRECISTA/ ARTYSTA/ ARCHITEKT/ ARCHITEKT KRAJOBRAZU (do wyboru)

IV Turnus 03.08- 07.08

PROJEKTANT GIER/ RYSOWNIK KOMIKSÓW/ PORTRECISTA/ ARTYSTA/ ARCHITEKT/ ARCHITEKT KRAJOBRAZU (do wyboru)

V Turnus 10.08- 14.08

MALARZ/ ARTYSTA (do wyboru)

VI Turnus 17.08- 21.08

PROJEKTANT GIER/ RYSOWNIK KOMIKSÓW/ PORTRECISTA/ ARTYSTA/ ARCHITEKT/ ARCHITEKT KRAJOBRAZU (do wyboru)

VII Turnus 22.08- 26.08

PROJEKTANT GIER/ RYSOWNIK KOMIKSÓW/ PORTRECISTA/ ARTYSTA/ ARCHITEKT/ ARCHITEKT KRAJOBRAZU (do wyboru)